close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

עין טובה

הרב שמעון פרץכב ניסן, תשפא04/04/2021
פרק לב מתוך הספר עוד יוסף חי
<< לפרק הקודם
 - 
לפרק הבא >>

פרק לב מתוך הספר עוד יוסף חי

תגיות:
עין טובה

אחת המידות החשובות ביותר הינה עין טובה, הסתכלות חיובית על המציאות ועל האנשים. מידה זו משנה ממש את איכות החיים ומי שזוכה בה יכול להתרומם על ידה למדרגות גבוהות בעבודת ה'.
כך אמרו חכמינו במסכת אבות פרק ב משנה ט': "אמר להם צאו וראו איזוהי דרך ישרה שידבק בה האדם רבי אליעזר אומר עין טובה". וכן בפרק ה משנה יט': "עין טובה ורוח נמוכה ונפש שפלה מתלמידיו של אברהם אבינו".
עין טובה כוללת עין טובה על חסדי ה' איתנו מתוך אהבתו אותנו, עין טובה על אשתו וילדיו, על שכניו ומכריו ועל החיים בכלל.
אדם שעינו רעה אין חייו חיים. וכל כולו שקוע בביקורות, בתחרות, בקיטורים ומתוך זה מגיע למירמור ועצבות ח"ו.
"איזהו עשיר השמח בחלקו" (אבות פרק ד' משנה א').
לר' יוסף הייתה עין טובה על כולם. מתוכה הגיע לאהבת ה' ולאהבת ישראל. בכל אחד היה רואה את הנקודה הטובה המיוחדת שבו. לדוגמא, על חתנו מאיר פרץ היה אומר שיש לו עצות טובות ואפשר לסמוך עליו.
מספר הנכד הרב שמעון:
"לאחר בר המצווה שלי והקריאה בתורה שאלתי את סבא איך קראתי? הוא ענה: יש לך קול סמכותי. הוא כנראה לא רצה לשקר להגיד דברים לא נכונים שיש לי קול יפה. הוא הסתכל על הנקודה החיובית והתעלם מהאחרות. הוא פשוט התמקד בנקודות החיוביות ולא בשליליות. הוא לא חשב עליהם".
הייתה לו עין טובה גם על המדינה וראשיה ושריה. וכן היה מעריך מאד את כל פעולותיהם הטובות למען המדינה, בטחונה והצלחת כלכלתה.
לאחד מחתניו שהצטער על המס הכנסה הגבוה שהמדינה גובה אמר שמס הכנסה זו מצווה, צרכי צבור. הכסף הזה לא הולך לאיבוד. בכסף הזה עושים דברים נפלאים. עושים מצוות רבות כגון הצלת ישראל מיד צר ויישוב ארץ ישראל וכד'.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה